Veelgestelde vragen

Vind hieronder het antwoord op veelgestelde vragen, of neem direct contact op voor meer informatie.

Vignet

Waarom gebruiken landen een vignet?

Diverse landen gebruiken een vignet als alternatief voor een tolweg, voertuigbelasting of wegenbelasting. Een vignet kan digitaal of fysiek zijn, al is de fysieke sticker langzaam aan het verdwijnen. Bij een digitaal vignet staat uw kenteken online geregistreerd en hoeft u geen vignet te plakken.

Wat zijn de voordelen van een digitaal vignet?

Steeds meer landen schaffen het fysiek vignet af en vervangen het voor een digitaal vignet. Door vanuit huis al een digitaal vignet te kopen kunt zonder zorgen op reis. U hoeft dus niet meer langs de ANWB winkel of bij de grens een vignet te kopen. Ook heeft u geen last meer van lijmrestanten op de autoruit.

Voor welke landen landen in Europa is een vignet nodig?

Voor de volgende landen is een vignet verplicht: Bulgarije, Hongarije, Oostenrijk, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Tsjechië en Zwitserland. In Duitsland en Frankrijk is een milieusticker nodig bij het betreden van een milieuzone.

Bestelling

Hoe werkt het bestellen van een vignet?

Wij hebben het bestellen zo eenvoudig mogelijk voor u gemaakt. Kies een product, selecteer de ingangsdatum en vul uw kenteken in. Na het afrekenen ontvangt u een bevestiging van de bestelling per mail. Binnen 4 uur wordt de vignet registratie voltooid, en ontvangt u nog een mail van ons.

Hoe snel kan ik gebruik maken van het vignet?

Na het afrekenen ontvangt u een bevestiging van de bestelling per mail. Binnen 4 uur wordt de vignet registratie voltooid en kunt u gebruik maken van het vignet. We sturen u een bevestiging van de vignet registratie per mail.

Kan ik de ingangsdatum of geldigheidsperiode van mijn vignet wijzigen?

Het is niet mogelijk om de ingangsdatum of periode van uw vignet te wijzigen. Het is wel mogelijk om een nieuw vignet aan te schaffen om de tekortkomende periode te overbruggen. Neem gerust contact op mocht u vragen hebben.

Kan ik het kenteken van mijn vignet wijzigen?

Het is helaas niet mogelijk om het kenteken van uw vignet te wijzigen. Neem gerust contact op mocht u vragen hebben.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Het is niet mogelijk om een bestelling te wijzigen of te annuleren omdat een vignet een product op maat betreft, hierdoor valt het buiten de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Meer informatie vindt u op deze pagina van ACM (Autoriteit Consument en Markt).

Privacy

Verkopen jullie gegevens aan derden?

Nee, wij verkopen geen gegevens door. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.

Waar kan ik jullie privacybeleid vinden?

Bekijk ons privacybeleid.

Contact

Klik op de knop hieronder om contact op te nemen.